Glenfiddich, najbardziej nagradzana na świecie szkocka whisky typu single malt, odsłania Time Reimagined – kolekcję 50, 40 i 30-letnich whisky, które dumnie łączą przeszłość z teraźniejszością.
Glenfiddich zapowiada kolekcję Time Reimagined. Ten niezwykły zbiór wiekowych i ekskluzywnych whisky typu single malt stanowi najlepszą z możliwych ekspresję czasu, a zarazem doskonałą reprezentację charakterystycznego stylu destylarni Glenfiddich. Każda whisky powstała wskutek powolnego upływu czasu, a prezentuje się w wyjątkowym opakowaniu, które jest dziełem sztuki wykonanym na specjalne zamówienie.
Kolekcja Time Reimagined składa się z trzech nadzwyczajnych whisky typu single malt, a każda z nich zdołała uchwycić kawałek historii. Whisky dojrzewały przez dekady, rozwijając rzadko spotykane bogactwo i głębię smaku. Najrzadszym okazem tej wysoce pożądanej kolekcji jest whisky 50 Year Old, dzięki której udało się w zachwycający sposób uchwycić czas równoległy (Simultaneous Time). Złożone, występujące równolegle warunki i efekty znacząco wpłynęły na jakość tego wytwornego trunku. Z kolei 40 Year Old reprezentuje kumulatywność czasu (Cumulative Time) – zawiera różne warstwy nagromadzonych aromatów dzięki procesowi starzenia i mieszania kilku rodzajów whisky z poprzednich edycji, w beczkach po różnych trunkach (vatting), którego pionierem jest marka Glenfiddich. Dopełnieniem kolekcji jest whisky 30 Year Old, będąca ucieleśnieniem zawieszonego czasu (Suspended Time). Chodzi o ten moment, gdy Malt Master (Mistrz Destylacji) podejmuje decyzję o zakończeniu procesu starzenia whisky, bo destylat jest już wystarczająco dojrzały.
Wszystko zaczęło się w latach 60., gdy za sterami było jedynie trzech malt masterów, cierpliwie doglądających niezwykłego procesu zachodzącego w bezcennych beczkach. Kilkadziesiąt lat później, leżakujące destylaty dotarły do kresu swojej dojrzałości i były już gotowe, by ujrzeć światło dzienne.
Efektowne opakowanie zewnętrzne stworzone dla wszystkich trzech whisky wizualnie dekonstruuje i wciela w życie wspomniane reprezentacje czasu w spektakularnej formie. Opakowanie opowiada historię każdego czasu dzięki nieszablonowej, rewolucyjnej technice designu. Stanowi ono idealny kontrapunkt dla spokojnego procesu dojrzewania przez dziesięciolecia w Speyside w Szkocji.
50 Year Old
Glenfiddich 50 Year Old zawiera w sobie whisky pochodzące z trzech różnych beczek z dębu amerykańskiego, wykorzystywanych już wcześniej do leżakowania trunków, z których wszystkie dojrzewały w tej samej destylarni, zanim połączono je na okres dwóch lat w jednej dębowej beczce. W ramach tej edycji ukaże się tylko 220 karafek trunku, co czyni z niego niezwykle rzadką i pożądaną pozycję dla kolekcjonerów. Na dojrzewanie whisky w beczce ma wpływ wiele czynników, między innymi warunki klimatyczne: ciśnienie powietrza, temperatura i wilgotność. Charakter procesu maturacji zmienia się wraz z tymi warunkami. W gorące lato proces dojrzewania nabiera tempa, zaś w chłodne zimy zwalnia, znacząco wpływając na efekt końcowy. Warunki klimatyczne są wyjątkowe dla każdej pory dnia i daty, nie da się ich odtworzyć. Kierunek rozwoju dębowego drewna wraz z warunkami pogodowymi wspólnie kształtują przyszły, wyjątkowy smak whisky. Opakowanie zewnętrzne to sposób na artystyczne przedstawienie danych pogodowych, które przyczyniły się do powstania tej niezwykłej whisky.
Manuel Jiménez García, architekt oprogramowania, zapisał dane meteorologiczne w formie algorytmu i wygenerował specjalny język zapisu, dzięki któremu można było odtworzyć i wcielić w życie każdą sekundę z każdego dnia i każdego miesiąca z tych minionych 50 lat.
40 Year Old
Glenfiddich 40 Year Old to wybitny i wyjątkowy przykład szczególnego procesu starzenia i mieszania kilku rodzajów whisky w beczkach po różnych trunkach, z wykorzystaniem destylatów z minionych edycji. Poprzednie whisky są za każdym razem przenoszone do dębowych beczek wybranych do każdej kolejnej edycji. Glenfiddich to jedyna destylarnia, która korzysta z tego procesu, dzięki któremu smaki i aromaty kumulują się w czasie, a trunki zyskują bardziej złożone noty tastingowe. Whisky 40 Year Old składa się z warstw smakowych, które przechodzą jedna w drugą, co zostało oddane także w designie jej opakowania zewnętrznego nawiązującego do procesu metamorfizmu geologicznego. Butelka została umieszczona w olśniewającej rzeźbie – pojemniku wykonanym z materiału kompozytowego o bardzo indywidualnych cechach, dzięki czemu każda sztuka whisky jest totalnym unikatem. Wyżłobienia wykonane w tworzywie odsłaniają przepływające przez nie, przenikające się żyły, z których każda jest zupełnie inna i wyjątkowa. W ten sposób powstało spektakularne naczynie, które ucieleśnia istotę ewolucji, procesu przeistaczania się jednej rzeczy w inną.
30 Year Old
Dzięki Glenfiddich 30 Year Old opowiadamy historię o tej chwili, gdy Brian Kinsman, Malt Master Glenfiddich, podjął decyzję, by zakończyć proces starzenia whisky i ją zabutelkować. W ten sposób trunek został uchwycony na zawsze w tej formie, którą osiągnął w konkretnym momencie w czasie. Opakowanie zewnętrzne nawiązuje do chwili podjęcia decyzji dzięki poruszającym się wstęgom, tak jakby każda z nich została zamrożona w czasie, by stworzyć eleganckie okna odsłaniające królewską butelkę znajdującą się w środku. Dzięki dynamicznym liniom i złożonej strukturze projektu można ulec iluzji, że butelka jest zawieszona w powietrzu.
Brian Kinsman, Glenfiddich Malt Master, tak komentuje kolekcję: “Gdy rozmawiamy o procesie produkcji whisky, często wspominamy o roli malt mastera, który odpowiada za to, by odnaleźć kompromis między smakiem whisky a intensywnością aromatu dębowej beczki. Jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że każda beczka i każda butelka jest zupełnie wyjątkowa za sprawą czasu dojrzewania. Zarówno natura jak i czas odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu smaku whisky, a kolekcją Glenfiddich Time Reimagined oddajemy hołd temu procesowi i wykwintnemu trunkowi, który dzięki niemu powstaje.”
Claudia Falcone, Glenfiddich Global Brand Director, dodaje: “William Grant, wizjoner i założyciel destylarni Glenfiddich, marzył o tym, by stworzyć najsmaczniejszą whisky w dolinie. Trzy nowe trunki doskonale pokazują to, do czego aspirował. Dzięki kolekcji Time Reimagined udało się nawiązać do jego ducha indywidualizmu, a zarazem uchwycić ten ulotny moment, w którym przeszłość i teraźniejszość stają się jednością. Wybitna jakość trunków z tej kolekcji zainspirowała designerów do stworzenia wyjątkowych opakowań, które w piękny sposób opowiadają historię o whisky typu single malt, a także o nieprzewidywalności natury i czasu”.
Glenfiddich 30 Year Old (RSP - 4 999 zł), Glenfiddich 40 Year Old (RSP - 21 000 zł) oraz Glenfiddich 50 Year Old (cena dostępna u dystrybutora) będą dostępne w sprzedaży u wybranych partnerów globalnych oraz u wybranych sprzedawców luxury travel.
- KONIEC -
30 Year Old - Noty tastingowe
Barwa - Głęboki brąz
Aromat - O wykwintnej strukturze, łączący intensywny dąb ze słodyczą i delikatnością nut sherry
Smak - Złożona kombinacja głębokiego, drewnianego smaku z delikatnymi akcentami kwiatowymi
Finisz - Ciepły, miodowy i wyjątkowo długotrwały
Zawartość alkoholu 43%
40 Year Old - Noty tastingowe
Barwa - Ciemny mahoń
Aromat - Wielowarstwowy, zawierający w sobie suszone owoce, ciemną czekoladę, paloną kawę oraz dojrzałe czarne wiśnie. Subtelnie dopełniony polerowaną skórą oraz goździkami.
Smak - Pełny i jedwabiście gładki, z wyczuwalną kontynuacją poprzednich edycji w każdej nucie. Rozwijający się – od głębokiej nuty suszonych owoców, przez bogate smaki ciasta owocowego, daktyli, rodzynek i pieczonych jabłek, aż po nuty suchego dębu, z subtelnymi niuansami gorzkiej czekolady i torfu.
Finisz - Złożony, zapadający w pamięć i niezwykle długotrwały.
Zawartość alkoholu 44.6%
50 Year Old - Noty tastingowe
Barwa – Stare złoto
Aromat – Głęboka skórka pomarańczy i klementynka zestawione ze złożonymi nutami tradycyjnego brytyjskiego ciasta biszkoptowego (Madeira cake) oraz cukru muscovado. Z czasem dojrzewający w zapach ziemistej, zroszonej gleby, wymieszany z kwitnącym geranium.
Smak – Długo utrzymująca się słodycz, delikatnie przechodząca w głęboki, jedwabisty smak delikatnych, dębowych tanin i wysuszonej słońcem wanilii.
Finisz – Dębowy, słodki i niesamowicie długotrwały.
Zawartość alkoholu 43.8%
GLENFIDDICH
Założona w Dufftown w Szkocji przez wizjonera Williama Granta, destylarnia Glenfiddich wypuściła pierwszą serię swoich trunków w Boże Narodzenie 1887 roku. Za sprawą rewolucyjnych metod i praktyk charakterystycznych dla indywidualistycznego podejścia Granta, marka Glenfiddich rosła w siłę przez 130 lat, stworzyła pierwszą szkocką whisky typu single malt promowaną poza granicami Szkocji, aż w końcu została najlepiej sprzedającą się i najczęściej nagradzaną single malt na świecie*. Obecnie Glenfiddich jest sprzedawana w ponad 180 krajach na świecie, a marka pozostała jedną z niewielu destylarni single malt będących własnością wyłącznie rodzinną. Whisky jest nadal produkowana w tej samej destylarni, którą William Grant zbudował własnoręcznie wraz ze swoimi dziećmi.
WILLIAM GRANT & SONS
William Grant & Sons Ltd. to niezależna firma rodzinna z siedzibą w Wielkiej Brytanii, założona przez Williama Granta w 1887 roku. Obecnie ekskluzywną firmą alkoholową zarządza szóste pokolenie w rodzinie i destylowane są jedne z wiodących światowych marek szkockiej whisky, między innymi najpopularniejsza na świecie single malt Glenfiddich®, rzemieślnicza seria whisky typu single malt The Balvenie® czy trzecia najważniejsza na świecie szkocka whisky blended Scotch Grant’s®, a także inne kultowe marki trunków, takie jak gin Hendrick’s®, Sailor Jerry®, tequila Milagro®, irlandzka whisky Tullamore D.E.W, Monkey Shoulder, Discarded Spirits Co. oraz, najnowsza w portfolio, Drambuie and Hudson.
MANUEL JIMENEZ GARCIA
Manuel Jimenez García jest współzałożycielem i dyrektorem madMdesign, firmy zajmującej się architekturą komputerową z siedzibą w Londynie, współtwórcą marki Nagami, łączącej design z robotyką, z siedzibą w miejscowości Avila w Hiszpanii, a także współzałożycielem Automated Architecture Ltd (AuAr), firmy design-tech z siedzibą w Londynie. Jego dzieło stanowi część ekspozycji stałej w Centrum Pompidou w Paryżu i było wystawiane na całym świecie w obiektach takich jak Muzeum Wiktorii i Alberta (Londyn), Canada’s Design Museum (Toronto), Design Museum (Londyn), Royal Academy of Arts (Londyn), Zaha Hadid Design Gallery (Londyn), Philadelphia Museum of Art oraz Clerkenwell Design Week (Londyn).
Manuel mocno inspiruje się formą opartą na danych pochodzących z natury, co znajduje odzwierciedlenie w jego współpracy z markami takimi jak BMW, Audi, Jimmy Choo, Dior czy British Fashion Council. Zasłynął nie tylko dzięki tworzeniu algorytmów i form reprezentujących naturę, ale także dzięki przekuwaniu jej w nowe kreacje, zawieszone gdzieś pomiędzy tym, co naturalne i syntetyczne. Potrafi stworzyć kształty, których uzyskanie nie byłoby kiedyś możliwe bez zastosowania designu komputerowego i cyfrowego rzemiosła.
Whisky marki Glenfiddich otrzymały począwszy od 2000 roku więcej nagród niż jakakolwiek inna szkocka whisky single malt w dwóch najbardziej prestiżowych na świecie konkursach – International Wine and Spirits Competition oraz International Spirits Challenge.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/premiera-kolekcji-time-re-imagined